Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexDiverseSnick Snack

Dagens sorgeämne

18118 inlägg • Sida 1206 av 1208
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

GC59

12:14:14, 29-04-2024

Sen har vi ju äldre / demensvården och hemtjänsten som drar tunga lass att sköta gamla och dementa med
tunga lyft och ett spring mellan rummen , inte bara sjukhuspersonal som har det stressigt.

2 personer gillar det här inlägget.



jonnordvall

19:47:16, 30-04-2024

Alltför grov ved
"Börja inte trä jon!"

Ivar Risslén

20:56:22, 30-04-2024

Då gör man plank och säljer till snickerier.
Errare humanum est

3 personer gillar det här inlägget.

Volvot24

21:24:56, 30-04-2024

Ena sonen jobbade på ett "tidningsföretag" mer än 10 år.
Löste allt som hade med prenumerationer mm.
Mycket datajobb.

Blev så uppsagd på stört. Han gick hem för dagen, funderade väldigt lite på fortsättningen.
Visst det fanns arbetsrättsliga regler o allt detta. Inget som han kände sig bekväm med.

- På kvällen blev han uppringd. Fick redan då ett jobb, som motsvarade hans kunskaper mm.

Dubbla lönen, anställd utomlands, jobbar hemifrån. Trivs utmärkt. Utför tjänster till skapliga kostnader bl a till tidigare arbetsgivaren.

Så kan en slipsten dras ...
.
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:

4 personer gillar det här inlägget.

Volvot24

21:37:36, 30-04-2024

Äsch ... Blev väl inget sorgeämne, då han hade tillförskaffat sig kunskaperna med åren.

Det som jag tycker ärligt, är att tidigare arbetsgivaren inte brydde sig om de anställda, inte intresserade sig om deras utveckling o s v .

Sån otrolig nonchalans gentemot anställda.

.
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:

2 personer gillar det här inlägget.

Volvot24

21:38:05, 30-04-2024

Nog om detta...

Finns möjligheter.

.
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:

SK Racing

23:30:08, 30-04-2024

Det finns alltid möjligheter med o byta jobb, många löneförhandlar, men en hel del jag pratat med "arbetsmiljöförhandlar" då lönen är av mindre intresse, faktiskt.

En person som jag träffade genom en arbetsträning, sa till mig: Det är endast när du byter jobb du kan förhandla om din arbetsmiljö.

Lönen är viktig, men den är inte allt, vet en hel del människor som gått ner i lön för o få en bättre arbetsmiljö.

Mår du bättre så spelar pengarna mindre roll.
Senast redigerad av SK Racing 16:16:29, 02-05-2024, redigerad totalt 1 gång.
Känsliga människor kör med miljömotor, riktiga män kör påskruvad BM.
Ärligheten sårar och kränker dig, vad gör då lögnen?
Tekniker fyller på mjölkpulver i kaffeautomaten, Mekaniker river ner och monterar ihop en motor.
Betalar du i jordnötter,får du apor.

3 personer gillar det här inlägget.

GC59

05:12:17, 01-05-2024

Ja en del går ned i arbetstid för att få mer livskvalité också , är kroppen sliten och man har ont
så är nog detta värdefullt. Man jobbar för att leva och inte tvärtom.

6 personer gillar det här inlägget.

Ludde eriksson

13:44:34, 01-05-2024

Efter en mycket intensiv period hade jag sett fram emot en tur på BSA:n idag, helt däckad, lätt halsont, ingen snuva eller sånt men orkar bara sitta uppe korta stunder.
Ingen katastrof, men känner mig snuvad på konfekten. :sad:

5 personer gillar det här inlägget.

Iznogoud

16:52:21, 01-05-2024

Skrotade en Jeep häromveckan och var mycket nöjd över att instruktionsboken som fanns kvar i bilen innehöll koden till originalstereon, som dessutom tycktes fungera.
Mindre nöjd idag när jag insåg att då koden slogs in och stereon provades så lämnades/glömdes boken MED koden kvar i den nu skrotade bilen :ohnej:
Bilen är idag troligen 1/3 del så hög som då den lämnades in på skroten, så att återfinna boken i helt och torrt skick har väl samma chans som att vinna miljonen på Lotto utan att spela :aaargh:
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:

2 personer gillar det här inlägget.

torbjorn_forsman

23:23:16, 01-05-2024

Jag har lyckats ett par gånger med att få tag i koden till originalstereo av den typ som sitter i Jeep ZJ, Chrysler Voyager m fl genom att ställa en vänlig fråga på forumet eserviceinfo.com . Tydligen finns det ett samband mellan koden och stereons serienummer, och någon vänlig själ har klurat ut det där sambandet så om man har stereons serienummer går det att räkna ut koden.
För övrigt har jag aldrig råkat ut för en sån där stereo som inte har fungerat, de verkar vara av anmärkningsvärt hög kvalitet!

1 person gillar det här inlägget.

Iznogoud

05:34:11, 02-05-2024

Det fanns en site tidigare där man kunde skriva in serienumret och få koden direkt, men den har upphört tyvärr.
Sökte igår och fann massor av liknande siter, men ingen tar så gamla s/n längre.

Samma med p/n / s/n på PCM för att se vad för bil/marknad den hörde till, poff, borta :(
Generation G :hotar2:
If you tolerate this then your children will be next :vissla:

marve

00:07:14, 03-05-2024


DennisCA

13:04:02, 03-05-2024

Ludde eriksson skrev:Efter en mycket intensiv period hade jag sett fram emot en tur på BSA:n idag, helt däckad, lätt halsont, ingen snuva eller sånt men orkar bara sitta uppe korta stunder.
Ingen katastrof, men känner mig snuvad på konfekten. :sad:


Jag har varit sjuk en vecka i streck efter chefen varit sjuk på arbetsplatsen. Trevligt när han står och hostar, lägger inte ens handen för.

2 personer gillar det här inlägget.

Ludde eriksson

13:36:29, 03-05-2024

Har ingen att skylla på som tur är, tycker jag klarat mig skapligt rätt länge nu.
Väljer att se det som att det kanske var dags att uppgradera immunsystemet.

Inte särskilt smart som chef att smitta ner personalen.
Men om han dessutom äger företaget är han ju oförsvarligt dum, får ju betala sjuklön!!!

1 person gillar det här inlägget.