Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexDiverseSnick Snack

Varför blir det så här i mitt verktygsskåp?

39 inlägg • Sida 1 av 3
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

Göran Ekman

14:13:15, 09-04-2021

Bild
Har inbillat mig att det blir bättre om jag byter skåp. Har köpt ett bättre begagnat. Kommer att bli mycket bättre när jag flyttar dit verktygen. Eller?
Göran i Björnarbo
Tillfälligt på banan

5 personer gillar det här inlägget.



tortap

14:34:38, 09-04-2021

Du har uppnått rasvinkel. Du är klar med det här skåpet. Du kan fortsätta på nästa.

24 personer gillar det här inlägget.


Towil

15:01:34, 09-04-2021

Det skåpet är felkonstruerat/monterat. Botten skall vara i 45 graders vinkel i förhållande till golvet inte parallellt som det är här.

7 personer gillar det här inlägget.

Ivar Risslén

15:33:54, 09-04-2021

Byt ut botten mot en hylla av typen som finns i frysskåpen. Den består av trådar som går parallellt och släpper igenom det små ratet som ställer till oredan.
Errare humanum est

1 person gillar det här inlägget.

Mattias Petterson

15:48:56, 09-04-2021

Fel typ av skåp, du ska ha ett med grunda lådor... eller heter det verktygsvagn då?
Det funkar iallafall för mig, övriga ytor i mitt garage ser däremot ut som i ditt skåp....
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...

3 personer gillar det här inlägget.

BM425

16:01:05, 09-04-2021

En bild på din arbetsbänk också tack :grin:
Inget är så bra att det inte kan förbättras.
Klart jag läser bibeln "Ordspråksboken 21:19"

4 personer gillar det här inlägget.

magloman

16:11:32, 09-04-2021

Haha :lmao:

Jäkla skåp, måste va samma tillverkare på mitt :mrgreen:
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

9 personer gillar det här inlägget.

QV_

16:31:02, 09-04-2021

Jag tror att smittan ligger latent högst upp. Vidrör man den så rinner skiten neråt.

Bild
Bild
Bild

I mitt fall har den börjat blockera hjulen också. Det är konstigt tungdraget....

Skulle behöva köpa krokar till taket och flytta in bakväggen en 5 cm. Så man får plats med lite till saker. Fast då viker väl sig hjulen.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.

2 personer gillar det här inlägget.

ÅÄÖ

17:03:54, 09-04-2021

Huvudsaken det är ordning på verktygen!! *
..det andra småskräpet som kan vara bra att ha så fort man städat bort det kan man gärna få rota lite i..


* Och det innebär att den vars skåp/verktyg det är kan tala om exakt var efterfrågat verktyg hänger!

roddjer

17:05:06, 09-04-2021

'
Det kanske finns någon app man kan ladda ner nånstans för att få ordning på't ... ' :klia:
//R
---------------------------
If you can't make it perfect, at least make it adjustable. // Jeremy Schmidt
Donera till Wikipedia, så vi får ha den kvar...

3 personer gillar det här inlägget.

Stridis2

21:35:25, 09-04-2021

Lite komiskt att den här tråden kom just nu. Dels så startade jag en tråd på lite samma ämne, att organisera i sin verkstad, eftersom jag behöver ha tag på små lådor:
Förvaring, lådor, insatser osv

Dels sprang jag på en tråd på ett annat forum för ett litet tag sedan med några intressanta film-länkar:
https://www.practicalmachinist.com/tips ... -the-pros/

Själv har jag kommit till den punkten att jag inte vet vad jag har, och än mindre var jag har det... :sad:
Håller ju på med att försöka få igång en CNC-fräs. Sitter en lampa som ska ha en GU4-sockel, men denna saknas. Super-duper-standardsockel i gamla diskoljuseffekter, så jag köpte 10-pack med nya sådana socklar. Men var de finns har jag ingen aning om. Det går troligen fortare att promenera iväg 5 mil för att köpa en ny sockel och sedan gå lika långt hem som att försöka hitta dessa. Slutar troligen att jag får slakta någon fullt fungerande ljuseffekt för att få en sockel... :vissla:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

2 personer gillar det här inlägget.

Mattias Petterson

22:32:01, 09-04-2021

roddjer skrev:'
Det kanske finns någon app man kan ladda ner nånstans för att få ordning på't ... ' :klia:

Inte fler j*vla appar för att folk ska slippa göra sitt jobb.. :myzsko:
Det finns två sorters människor:
De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...

4 personer gillar det här inlägget.

Ivar Risslén

02:23:28, 10-04-2021

Bästa sättet att hitta saker är att köpa nya, då kommer de gamla krypandes fram.
Errare humanum est

7 personer gillar det här inlägget.

RD350

06:46:37, 10-04-2021

Min verktygsvagn på mitt arbete ser i sina mest städade stunder ut som skåpet på första bilden! Det är det bästa sättet att få ha sina grejor i fred, ingen fan kommer o "bara låna en torx 30"....... Har jobbat på samma ställe i tjugoett år o vektygen som försvunnit är lätträknade, man får bara hålla lite mer i skallen var man lagt grejorna.... Ett varningens finger för att möblera på liknande sätt bland andras grejor, exempelvis sambons trädgårdsverktyg.....Det kan göra ont!

8 personer gillar det här inlägget.