Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexDiverseSnick Snack

Hur grundligt undersöker polisen fartkamerabild?

64 inlägg • Sida 5 av 5
Hit hör allt som ej passar in i något av de andra forumen ...

tli

09:37:46, 26-01-2024

gute84 skrev:
tli skrev:JUF känner jag till, men har svårt att koppla den organisationen till den här aktiviteten. Har högre tankar om både JUF:s medlemmar och ungar till bönder. Det finns väl för övrigt knappast tillräckligt många ungdomar i dag vars föräldrar är bönder så att det räcker till för den här verksamheten. Vi får nog leta i både tredje och fjärde led. I de leden saknas det emellanåt det där som kallas "bonnförnuft", så det är kanske där vi hittar dom här personerna?


vad fan snackar du om? :grin: :grin: :grin: :grin: jag svara ju alrik om varför kameror vart förstörda


Och jag reflekterade över ditt svar till alrik OCH över det som skrivits tidigare i tråden. Inga tankar om att slå på nån i tråden. :smile:

1 person gillar det här inlägget.



Volvot24

10:50:28, 26-01-2024

Hörde talas om att montera en
klistersiffra att sätta rätt tajt på en självhäftande folie eller plastlapp.
Den senare hängd på plats med små vita gummisnoddar. En tunn stark fiskelina fäst i plastlappen, dragen in i kupen till ett nödhandtag.
Att dra i vid ev kontroll med handhållen fartkamera.

Helt säkert skulle det räcka med att s a s byta ett tecken.
Det går upp, det går ned, på havet... :klia:

1 person gillar det här inlägget.

Jonas A

11:20:10, 26-01-2024

En kollega på ett åkeri jag jobbade för länge sedan körde förbi en kamera som blixtrade.
Bilden kom till firman men dom sa inget till föraren. Några veckor senare när han fyllde 50 fanns där ett fint foto med en grattishälsning i tidningen.

9 personer gillar det här inlägget.

gute84

19:24:40, 26-01-2024

jag sommar jobbade åt en budfirma när jag var ung dom betala max 3 böter i månaden

läste att fedex i usa betalar alla parkeringsbötter dom får billigare en att betala för parkering handla om flera miljoner i new york

1 person gillar det här inlägget.