Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningStöld/vandalism/bedrägeri

Stöld i Ale kommun - verkstad, garage m.m.!!! Rotator och grip borta.

17 inlägg • Sida 2 av 2
Stulna maskiner, vandalism, bedrägerier, skriv och berätta

Exs

00:57:53, 25-06-2012

Tyvärr så blir det nog mer o mer aktuellt med gps-spårenheter o.d. Men tyvärr är det ju svårt med sånt på grejor som en grip eller diesel.. :( Omvänt så kanske man kan hitta mycket såna grejor också om man hittar en uppställningsplats för en stulen maskin..
Industrireparatör och maskintok =)
Exs's blandade projekt



Tompa Tveskägg

21:25:23, 31-10-2012

Blev av med en cykel för närmare tio papp förra helgen och märkte nyligen att nån tagit en verktygslåda förra året också. De som snodde cykeln hade sågat av en balk inne i ladan vid vilken cykeln var fastlåst. Förra året blev det kättingar och grova hänglås - nu blev det containerlåsbommar och grova hänglås på ränne och lada, samt diverse förstärkningar kring gångjärn, reglar från insidan och annat. Efter mitt tionde inbrött/stöld är jag jäkligt trött på skiten, men ska de ta nåt nu, ska de fasen få kämpa.


För övrigt får ni som bor i området gärna hålla utkik efter en polskreggad, förmodligen grå, skåpbil. Den sågs här vid mitt inbrott, med två män vid den, och den har setts ett flertal gånger i Ale kommun de senaste månaderna.