Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningFörsäkring

Försäkringar för enskild firma, som hyr ut enbart gubbe?

9 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera försäkringsfrågor här

JohnE

00:11:38, 05-05-2009

Jag hyr ut mig själv som maskinist via min enskilda firma. Har slagit mig först nu att jag kanske bör ha något form av försäkringsskydd. Något pinsamt kanske, men bättre att komma på det nu innan någonting har hänt, än precis efteråt.

Har inte egen maskin, utan hyr ut mig själv med kläder och kunskap. Vad bör jag ha för att vara heltäckt?



Robban_C

06:32:48, 05-05-2009

JohnE skrev:... Vad bör jag ha för att vara heltäckt?
Overall? :mrgreen: :lmao:
Har slutat på forumet!

Holger

09:17:16, 05-05-2009

Nämen! Har vi käkat en clown till frukost? :lmao:

hafiack

11:04:26, 05-05-2009

En vanlig ansvarsförsäkring kan ju alltid vara bra? Så igentligen blir det väll nån liten företagsförsäkrings paket som inkluderar sånt.
Mikael Heurlin
Mickes Schakt

Hyr ut mig som maskinförare i Kalmar/Öland

Robban_C

21:49:29, 05-05-2009

Holger skrev:Nämen! Har vi käkat en clown till frukost? :lmao:
Den smakade gott! :thumme: :lmao:
:wave:

John, jag säger som hafiack. Ansvarsförsäkring är ett måste. Och om du kör utan egen maskin så skulle jag tro att den försäkringen är ganska så billig.
Dina Försärkingar ( http://www.dina.se/ ) kan vara ett tips. Drägliga priser och bra paket.

Sen kanske en egen olycksfallsförsäkring kan vara bra?
Hmmm, det borde jag också ta en titt på. :mon:
Har slutat på forumet!

thomas210b

22:32:43, 05-05-2009

Robban_C skrev:
Holger skrev:Nämen! Har vi käkat en clown till frukost? :lmao:
Den smakade gott! :thumme: :lmao:
:wave:

John, jag säger som hafiack. Ansvarsförsäkring är ett måste. Och om du kör utan egen maskin så skulle jag tro att den försäkringen är ganska så billig.
Dina Försärkingar ( http://www.dina.se/ ) kan vara ett tips. Drägliga priser och bra paket.

Sen kanske en egen olycksfallsförsäkring kan vara bra?
Hmmm, det borde jag också ta en titt på. :mon:


Ett tips men inte mer!
Begärde offert på maskin,maskinskade och ansvarsförsäkring för en maskin som var ett år gammal.
Det blev länsförsäkringar som hade bästa villkoren och pris...
drygt 13 000 kr/år.
Dina lämnade offert på...håll i er nu... 30 500 kr/år :uupps:
Så mitt tips är att kolla runt med olika för att se vad som är bäst för just dig!

Robban! självklart skall du ha en olycksfallsförsäkring som räddar dig och din familj ifall något tråkigt skulle hända.... du blir förvånad vad gott skydd du får en billig peng :thumme:

Robban_C

22:43:43, 05-05-2009

Oj!
DF är billigare på att helförsäkra min fyrhalva än vad TH är på halvförsäkring på trehalvan!
Så visst lönar det sig att jämföra. :thumme:
Har slutat på forumet!

JohnE

23:33:22, 05-05-2009

Robban_C skrev:John, jag säger som hafiack. Ansvarsförsäkring är ett måste. Och om du kör utan egen maskin så skulle jag tro att den försäkringen är ganska så billig.

Sen kanske en egen olycksfallsförsäkring kan vara bra?
Hmmm, det borde jag också ta en titt på. :mon:


Ansvarsförsäkring och olycksfall, det kan vara en bra kombo.
Vilka försäkringar täcker vad då? Låt oss ta ett exempel...

Jag är inhyrd på timme av ett företag som står för maskin. Jag råkar gräva sönder en fin bil. :mrgreen:
Både mitt egna företag (jag) och firman som hyr in mig har ansvarsförsäkring. Vilken nyttjas, och varför?

Robban_C

22:46:26, 06-05-2009

Jag gissar att det är så här:
Maskinens ansvar betalar skadan och din ansvarsförs betalar maskinens självrisk.
Men jag är mycket osäker på detta.
Har slutat på forumet!