Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerBriggs&Stratton

Klippo Cobra problem!

3 inlägg • Sida 1 av 1
Snacka om Briggs&Stratton här

surajanne

13:02:26, 12-07-2022

Hej!
Min klippo har stått några år, idag när jag skulle dra igång den fick jag inte fram någon bensin. Rengjorde förgasaren, där av kommer nu mitt problem! Jag var inte smart nog att fotografera hur det hela satt ihop innan jag monterade isär det.

Så nu förstår jag verkligen inte hur själva gasaxeln skall monteras ihop med förgasaren!? Alltså hävarmen som rör sig när jag drar i gasreglaget påverkar som det sitter nu inte förgasarens.

Har jag monterat ihop det fel eller har jag tappt bort en del?

Med vänlig hälsning, Patrik



surajanne

13:04:54, 12-07-2022

Bild
Bild
Bild

Bild

torbjorn_forsman

23:41:54, 12-07-2022

Googla fram en sprängskiss för motorn (det ser ut att vara en B&S, då är det enkelt att hitta på deras website med hjälp av kodnumren som står instansade någonstans på motorn, förmodligen på den svarta plåten ovanför ljuddämparen), där bör det synas hur länkaget är hopkopplat.

Rent allmänt så ska fjädern som sitter fast i hävarmen som gaswiren dra i, vara fasthakad i armen på gasspjällsaxeln på ett sådant sätt att fjädern vill dra spjället i riktning mot fullgas, och spänns mer ju större pådraget på gaswiren är. Stången från regulator till armen på gasspjället ska å sin sida verka så att den stänger spjället när regulatorn drar i den.