Finns flera olika sätt att få till detta Men kommer jag ihåg rätt i det ena fallet, så ska väl utloppsventilens spel, justeras när kolven så att säga gått förbi/nedåt med 1/4 tum. Alltså inte justeras med kolven i toppläge.
Nu vet jag inte om det är så på din motor. Finns som sagt flera olika konstruktioner.
. Sökrutan längst upp till höger... Skriv där "Easy Spin"
Kanske kan vara till hjälp.
Men som sagt, det finns flera varianter på detta. En är att det finns en extra typ fjäderbelastad nock på kammen, liggande bredvid ordinarie avgasnock, som lyfter avgasventilerna vid riktigt lågt varv, typ start.
Om denna inte funkar, eller ventilspele justeras vid fel tidpunkt... Då blir det tungt att få runt.
Briggs Parts har svaret, vad som gäller din motor.
Jag ställde ventilerna som man normalt brukar utan krusiduller och nu går den hur fint som helst. Hade även ner toppen och kollade ventiler och säten, det var ok.
När människor med makt, slutar att lyssna på folk. Då är det dags att byta ut dom.
Anders.B skrev:Jag ställde ventilerna som man normalt brukar utan krusiduller och nu går den hur fint som helst. Hade även ner toppen och kollade ventiler och säten, det var ok.
Du hade mer tur än mig då kan vi konstatera. Skönt!
/C
It's the green stuff that keeps the world spinning!