Jag har inget "rätt svar" men jag föredrar att minst 2/3 av backen är kvar inom chucken annars blir det väldigt lite "kuggar/gängor" kvar som håller fast backarna (spiral-skivan börjar ju en bit in den med)
Nån som vet hur alla axel genomföringar är tätad i spindel huset? , min fuktar ut olja lite här och var. Funderar på om det sitter någon form av gummitätningar som hårda? , kan det funka att slå i sånt där medel i oljan som man tätar styrservopumpar med?
Det finns två sorters människor: De som gillar hårdrock... Och de som inte lärt sig gilla hårdrock ännu...
Mattias Petterson skrev:Nya motorn på plats, börjar närma sig provsvarvning! Bara elinkoppling och fylla olja kvar innan svarvning
Tja. Hur har det gått med nya motorn ? Fungerar fel fritt ? Har själv en likadan svarv som jag skulle vilja byta motor på. Fick du göra om Axel eller drevet något för att få det passa ?