Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumBil/MCSnöskotrar

Lynx ST 600 2003 skrammel

21 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera skotrar här!

processengine

18:54:29, 12-02-2022

Nån kanske redan nämnt startkransen? Den hade vibrerat loss på min-98 5900 LC. Det gav ett lite varierande småskrammel. Det var knappt man märkte glappet när man kände på startkransen, men det hördes desto mer.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...



sidekrans

15:27:51, 16-02-2022

Tack för svar. Jag har nu tagit en tur efter att kletat in 3 fjädrarna framme på grenröret och visst gjorde det skillnad. Det är otroligt vad dessa fjädrar kan åstadkomma för oljud. Hoppas nu bara det håller lite bättre än tidigare men en stor lättnad också att veta vad det beror på så man inte åker omkring med känslan av motorhaveri hela tiden.

processengine

15:52:55, 16-02-2022

Bra att det löste sig så smidigt :thumme:
Du känner säkert till det, men värt att påminna om: 600 har permanentsmorda vevaxellager och de där ska ju rengöras och återfettas med nåt visst tim/mil/tidsintervall. Det blir väldigt dyrt om ett lager skär, det snurrar i blocket mm hemskheter. Om du inte vet om/när det är gjort så se till att få det fixat.
Hur jävligt det än är kan man alltid trösta sig med att det blir ännu värre sen...

Ingoberra

15:57:52, 16-02-2022

Undrar om jag inte sett nån avgasfjäder med en slangbit på? Torde vara en mer permanent lösning iaf.

sidekrans

10:23:24, 17-02-2022

processengine skrev:Bra att det löste sig så smidigt :thumme:
Du känner säkert till det, men värt att påminna om: 600 har permanentsmorda vevaxellager och de där ska ju rengöras och återfettas med nåt visst tim/mil/tidsintervall. Det blir väldigt dyrt om ett lager skär, det snurrar i blocket mm hemskheter. Om du inte vet om/när det är gjort så se till att få det fixat.

Jepp, jag är medveten om detta. Den har rullat ca 550mil och med tanke på maskintypen så lär den inte gått så hårt så är nog ingen fara än på ett tag.

sidekrans

10:24:44, 17-02-2022

Ingoberra skrev:Undrar om jag inte sett nån avgasfjäder med en slangbit på? Torde vara en mer permanent lösning iaf.

Jepp, har sett såna också. Kommer nog plocka upp några såna vid tillfälle, tror också det är en mer permanent lösning även fast denna gucka säkert fungerar ett tag.