Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexTrädgårdsmaskiner/GrönytemaskinerAndra märken[Trädgårdsmaskiner] Tillbehör/redskap

Förgasare

8 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera tillbehör för trädgårdsmaskiner här

58hazze

21:46:47, 21-11-2016

Hej
Jag har en gammal Clio alltrac med en Rotax 250 motor.förgasaren som är en Bing flödar över. Så jag söker efter nya munstycken o nål, en rep sats. eller en just förgasare.
Tack på förhand
Hans Kindblom



Loke

00:55:01, 22-11-2016

58hazze skrev:Hej
Jag har en gammal Clio alltrac med en Rotax 250 motor.förgasaren som är en Bing flödar över. Så jag söker efter nya munstycken o nål, en rep sats. eller en just förgasare.
Tack på förhand
Hans Kindblom


Har du kollat så att inte flottören har hängt sig eller att du inte har fått hål i den, ofta det som är felet om förgasarna flödar över. Är den av mässning så går dom att löda. Lokalisera hålet, borra ur med en 1-1,5 mm borr, se till att du får ur all bränsle ur flottören. Gör rent noggrant och löd igen med vanligt lödtenn, går med lite kraftigare lödkolv men funkar absolut bäst med något som det är en liten koncentrerad låga på. Obs värm inte för mycket då kan befintliga lödningar på flottören släppa.


Loke
Har alltid trott att Monty Python varit fiction, men nu får vi se pajaseriet varje dag...

1 person gillar det här inlägget.

dc_lindberg

06:49:26, 01-12-2016

www.autorepmek.com har nog rep-sats hemma på hyllan.
Troligtvis samma förgasare som på JLO.

Brukar vara flottörnålen som är dålig och/eller flottören som lämnat in.
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

modifieraren

17:04:18, 19-07-2020

Hej! Jag snor lite av denna tråd. Samma motor och förmodligen samma Bing förgasare. Jag undrar om nån vet grundinställningen på den, samt vilka skruvar att vrida på? Lägger upp några bilder.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Ivar Risslén

21:36:44, 19-07-2020

Kruva försiktigt munstycket i botten och skruva sedan ut det ½ - 1½ varv, det brukar vara standard sedan så är det till att justera så att motorn går fint. Det är nog bara tomgångs/lågvarvs blandningen som går att justera på de förgasarna.

Skriv in förgasarfabrikat och beteckning på Google och sök så kan du kanske hitta rätt bestyckning och inställning för den motorn.
Errare humanum est


modifieraren

11:52:43, 20-07-2020

Tackar för hjälpen, både Ivar och dc.

1 person gillar det här inlägget.