Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapHarvar

Få fart på yttre hjulkolvar väderstad parrallellic

9 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera harvar i detta forum

Nickebonne

21:26:16, 14-09-2016

Hej
Har bytt packningar i mittkolven på min väderstadharv.
Fråga, hur får man fart på ytterhjulens lyftkolvar? Har suttit och kört upp o ned men får dem inte att följa.
Tips tack
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?



bert

21:32:41, 14-09-2016

Hållt den i ändläge en liten stund? Förmodligen luft som behöver ut

Turbodiesel

22:33:20, 14-09-2016

Och packningarna ska inte monteras som i andra normala hydraulcylindrar, utan exakt som de gamla satt, annars finns inte en chans till funktion.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

1 person gillar det här inlägget.

Nickebonne

20:01:06, 15-09-2016

Tack ska ni ha, med packningarna på fel håll så gick det på ett kick.
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?

ja-bond77

20:04:35, 15-09-2016

Aaah! Nu fattar jag. Tog en stund att klura ut varför. :grin: Smart att göra så så behöver man inte slita på B-tätningen nått då den inte behöver passera urtaget för förbiströmningsoljan i yttre ändläget. :thumme:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Turbodiesel

20:16:11, 15-09-2016

Vad är b-tätning för något?
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

ja-bond77

20:17:58, 15-09-2016

Tätningen som håller för B-oljan? Jag förstod det som att det var skilda A och B tätningar?
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Jac

00:31:05, 16-09-2016

Finns det bilder på den här apparaten? Eller snarare cylindern då såklart.

Turbodiesel

00:46:30, 16-09-2016

Du har en o-ringstätning överst på kolven som går över seriespåret i toppläge, sedan en U-manschett vänd med läpparna uppåt i kolvens nedre spår. Det gör att i höjläge kan oljan passera manschetten & förse nästa cylinder (med liknande konstruktion) med olja, men när du sänker står manschetten för tätningen, i alla fall i början.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

1 person gillar det här inlägget.