Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumJordbruksmaskiner och -redskapSprutor

Besiktning spruta

36 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera sprutor i detta forum

anders holmström

13:32:43, 09-02-2020

Glöm inte att besiktningsprotokollet måste skickas in till jordbruksverket för registrering annars gills det inte vid en kontroll av kommunen. Dom som besiktigade min spruta varken skickade in eller upplös mig om det :huh:
Som tur var berättade en av mina kunder det så jag fick löst det med minsta möjliga marginal när kommunen skulle komma :smile:
allt går utom trasiga klockor och små barn samt fulla gubbar och tennsoldater
Lycklig är inget du blir utan något du väljer att vara

1 person gillar det här inlägget.



Ove.G

17:16:47, 09-02-2020

Jag såg att det ska sändas in digitalt.
Frågan om det är lönt att Fixa upp en 20 år gammal spruta, visserligen renoverad 2016.

Alrik

19:09:10, 09-02-2020

Ove.G skrev:Jag såg att det ska sändas in digitalt.
Frågan om det är lönt att Fixa upp en 20 år gammal spruta, visserligen renoverad 2016.


Är inga jättekrav. Tät och hel, rak ramp. De största är att den ska ge rätt tryck även om någon sektions stängs av. Manometern ska även visa rätt.

Besiktade en bogserad Moteska från -80 talet utan större anmärkningar 2016.

Som förövrigt är till salu

Ove.G

19:47:53, 09-02-2020

Det jag vet nu är tryckujämningsmembranet vad det nu heter, troligen otätt, och då pendlar manometer lite. Provade att fylla luft, men det försvann.

anders holmström

21:29:41, 09-02-2020

Tänker inte gå in på vem som besiktiga min spruta men petigt är det inte, kan nog tycka att jag skulle vilja ha en lite noggrannare genomgång för över 2000kr :huh: även om jag har väldigt god koll själv på min spruta :smile:
allt går utom trasiga klockor och små barn samt fulla gubbar och tennsoldater
Lycklig är inget du blir utan något du väljer att vara

gaffa

23:57:33, 09-02-2020

Det behövs nog inte för det är ju en John Deere :cool:
"Det gör inget om lantbruket går med förlust för banken säger att det är okej" :cool:

På vår firma har vi alla reservdelar hemma som finns i lager

1 person gillar det här inlägget.