Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexLastbilarAndra märken[Lastbilar] Veteransnack

Spridarrör

8 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera andra veteraner här

Neptim8000

21:48:37, 29-05-2020

Bedford 330.
Vet någon var/om man kan köpa nöd/katastrofrör till spridare till en gammal Bedford med CAVpump.
Hur högt tryck är det i en sådan gammal 6cyl motor?
Går det ej att använda sig av hydralikslang istället?
Eller är det bara rör som gäller?

Jag bor i Västervik och hoppas på att det finns någon i regionen som kan hjälpa till.



Michael Meier

07:38:19, 30-05-2020

:huh: Hur är det med folk från andra regioner ?

Ska man skicka pm till någon som bor i Region Västervik ?
Vi har inte specat riktigt exakt var alla bor, handuppräckning ?
/Michael M

Ivar Risslén

07:56:29, 30-05-2020

Det är inte så länge sedan som det var en länk till en dieselfirma som tillverkade spridarrör. Så mitt förslag är att TS vänder sig till någon firma i närheten som sysslar med renovering av insprutningspumpar och liknnde utrustning.

Ett sätt att få rätt på var olika personer håller till är att ange det under namnet i avataren. Det behöver inte vara så exakt, Det räcker med stad eller landskap eller landsdel.
Errare humanum est

magirus

11:23:45, 30-05-2020

Ja det måste vara rör. Trycket i rören torde ligga nånstans mellan 100-200 bar då det styrs av öppningstrycket på spridarna.

Kanske int relevant, men här kanske de finns lite uppgifter

Bedford med dieselmotor

Kan TS ta några bilder på motor o insprutpump? De kan ju vara så att motorn återfinns i andra maskiner.

Dieselfirma att kontakta kan ju vara Dieselmeken https://www.dieselmeken.se/kontakt

Hidsmekolek

13:09:59, 30-05-2020

Skulle inte förvåna mig om spridarrör från nån annan motor med cav-grejer "passar" på din motor, tex ford/fordson traktor och lastbilsmotorer.. Finns ju nya rör hos tex Olssons i Ellös.. Annars nån traktormek i närheten?
-"Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal" - Henry Ford.

1 person gillar det här inlägget.

Ivar Risslén

13:14:38, 30-05-2020

Varför försöka bygga om när man kan få tag i nya. Här är firman som jag såg annonsera om att dom gör spridarrör. https://www.upplandsdieselservice.se/
Errare humanum est

2 personer gillar det här inlägget.

Neptim8000

15:53:45, 30-05-2020

Michael Meier skrev: :huh: Hur är det med folk från andra regioner ?

Ska man skicka pm till någon som bor i Region Västervik ?
Vi har inte specat riktigt exakt var alla bor, handuppräckning ?



Givetvis tar jag hjälp får alla :grin:

1 person gillar det här inlägget.

Neptim8000

16:09:41, 30-05-2020

Ivar Risslén skrev:Varför försöka bygga om när man kan få tag i nya. Här är firman som jag såg annonsera om att dom gör spridarrör. https://www.upplandsdieselservice.se/


Pratade med Gustav på firman och han trodde han kan bygga nya. Så postar de trasiga på måndag och hoppas det blir bra
:smile:

2 personer gillar det här inlägget.