Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Felkod på outlander -07

4 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera ATV/UTV här!

westwood

20:53:20, 19-08-2023

Har en can am outlander 650 max xt -07 som sporadiskt vid varmstart visar felkod p0520 som jag får fram betyder oljetrycksgivarkretsfel. Ibland försvinner den vid omstart Ibland inte. Oljenivån är bra och när jag mäter upp givaren så visar den oändligt värde resp öppet läge när den ska, så den verkar ju funka. Jag har inte mätt oljetrycket men borde den inte lysa jämt eller blinka Ibland isåfall? Inte bara tändas sporadiskt vid start.
Är det nån här inne som varit ute för samma eller har någon aning om vad det kan vara.



torbjorn_forsman

07:34:33, 21-08-2023

Kabelfel? Sönderskavd kabelstam, ärg i kontaktdon, någon slumpmässig kortslutning inne i kabelstammen (t ex vassa kanter på någon intejpad skarvklämma som har skurit sönder isolering på andra kablar intill)?

Simnil

10:15:44, 21-08-2023

Kolla upp artikelnumret på givaren i BRPs reservdelskatalog online och sen googla numret, turas det är den inte så dyr i "rätt webshop". Byta den kan vara ett hyfsat billigt experiment.

Sen så är det ju alltid roligt att veta sanningen så att tillfälligtvis koppla in en manometer är aldrig fel.

westwood

06:07:54, 23-08-2023

Kontakten såg fin ut och hade bra klämkraft i stiftet. Kabeln såg fin ut och oljetrycket var bra. Nu har det inte hänt på tre dagar från att ha hänt rätt ofta. Jag bytte olja och filter igår (oljan hade gått 8 timmar men maskinen hade bara gått 3 timmar sen 2013 så jag bytte på åldern istället.) Men allt såg fint ut.
Jag funderar på om det var så att batteriet var lite urladdat och då felräknade maskinen resistensen.
Vet att nya isuzu kan ge felkoder på radar och parkeringsgarage om batteriet är dåligt.