Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

Reglagewire, manöverkabel, Bowden...

10 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera teknik här

ja-bond77

07:58:13, 25-04-2023

Från och till genom åren söker man någon sådan. Men jag vet inte, har lite svårt att hitta vad jag söker... Just nu söker jag reglagewire kring 2-2,5m lång m8 gängor i ändorna och slag helst över 50 mm men kan väl gå att lösa med mindre också. Just M8 verkar knepigt... Hjälp!? :klia: (Ska flytta kippspaken på dumpern, axeln håller på att gå ur led... :???: )

Sökord:
Reglagewire
Manöverkabel
Fjärrstyrningskabel
Vajerstyrning
Push-pull cable
Lever cable
Bowden cable
Ohjausvaijeri
Veto- ja työntövaijeri

Produktnamn:
Multiflex
Ultraflex
Midwestcontrol
Teleflex Morse
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal




ja-bond77

08:42:15, 25-04-2023

Jo, har sett watski länkar... verkar nog vara bara M5 och M6 där också...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Eje Forsmark

10:04:23, 25-04-2023

Hej
Bromswire till släp?

Eje


ja-bond77

11:54:06, 25-04-2023

Nå där fanns ju faktiskt en hel del m8, dock bara i usa... Märkligt att inte dessa finns i alla kvarters webshoppar...

Svårt att hitta bromsvajrar som är både push-pull och M8...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Jac

15:23:12, 25-04-2023

Här är lite närmare:
https://www.cable-tec.co.uk/

1 person gillar det här inlägget.

gedholm

15:28:48, 25-04-2023

kolla reglagekabel mellan ventilpaket och spak på jordbrukstraktor finns att köpa hos de som säljer traktordelar

Åke Petersson

15:40:16, 25-04-2023

WR Contols i Timmele tillverkar alla sorters reglagekablar dom har kataloger över prylarna, hur man köper av dom vet jag inte ,har varit där och fått pressat men bidragit till kaffekassan....

Jörgen.k

19:38:55, 25-04-2023

Comstedt.se har mycket reglagekabel till båtar