Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Teknik

k7 premium kärcher

5 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera teknik här

wipwip

16:54:05, 03-11-2023

har en en k7 premium kärcher , och har hört att man ska hälla i olja i den ibland , iså fall udrar jag var man gör detta någonstans .



Michael Meier

21:52:44, 03-11-2023

Det normala är manualen, den säger underhållsfri..
Det där är en av dessa dyra slit ut och slängmaskiner som inte håller så värst länge, det går säkert att smörja pumpens drivsida, frågan är om det är värt besväret, tycker att det är tillräckligt jobbigt att komma åt maskinen utan att ha sönder plast.
/Michael M

osla

12:17:41, 04-11-2023

Jag har haft isär en snäppet mindre kärcher, och jag visste inget om någon olja så det blev en överraskning då jag delade pumpen då det började rinna olja. Men jag kommer inte ihåg om det finns oljepluggar, tror inte det iaf. Och tätt olja hade jag inte så jag tog det jag hade, och det blev 2t olja och den fungerar då än

1 person gillar det här inlägget.

torbjorn_forsman

12:53:06, 04-11-2023

Ska man använda någon "fordonsmässig" olja som man ändå brukar ha hemma, så är det nog lämpligt med antingen transmissionsolja (t ex SAE 80W-90 GL4) eller en kombiolja (STOU).

osla

19:24:31, 04-11-2023

Oljan i den luktade som vanlig hypoid transmissions olja, så det stämmer säkert, men jag tror det duger med vad som helst som smörjer, det är ju inget avancerat som ska smörjas där i

1 person gillar det här inlägget.