Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Hydraulik

Hara Caway - Hydraulcylindrar

7 inlägg • Sida 1 av 1
Hydraulik i traktorgrävare/grävlastare

PGTAR

22:39:56, 10-03-2024

Någon som var det finns packningar att köpa till Hara Caway frontlastare? Eller nya/beg. hydraulcylindrar?
Bild



martin wheelnut

00:27:53, 11-03-2024

Det bästa är nog att dela cylindern och sedan ta med prylarna till Hydroscand eller liknande och köpa delar efter mått/utförande.
/ Martin

1 person gillar det här inlägget.

PGTAR

02:22:11, 12-03-2024

martin wheelnut skrev:Det bästa är nog att dela cylindern och sedan ta med prylarna till Hydroscand eller liknande och köpa delar efter mått/utförande.
/ Martin


Tack, men det var ej vad jag frågade efter.

Expertråd Tack!

Turbodiesel

02:37:09, 12-03-2024

Det är ett fullt dugligt expertråd, vad jag kan bedöma.

Det finns (troligen) ingen webshop som listar delar till Hara Caway. Hara var en mekanisk verkstad som byggde traktorgrävare som sidoverksamhet.

Trösta dig med att cylindrarna är hyfsat enkla att jobba med, och innehåller inga tätningar av rymdmaterial, som dagens kan göra.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

magloman

09:19:31, 12-03-2024

Jag packa om alla fyra på min. Vill minns det var lika i alla. Dom var i tum och momentum svarvade åt mig. Men borde finnas std att få tag på, bara man letar lite.
Men det enklaste är att ta isär och mäta. Eller lämna bort jobbet om man är bekväm.

Tror inv cyl diam var 4 tum iaf
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((

PGTAR

18:56:34, 22-03-2024

Vad är rimligt pris för en verkstad som gör ett sådant jobb?

magloman

19:02:35, 22-03-2024

Känns rent spontant att en verkstad som sysslar med detta behöver i snitt 1-2 h per cylinder om allt flyter på och det finns packningar att få tag på.
)))) Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/magloman ((((