Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumLastmaskinerBaklastare/bakhjulsstyrda lastare

Oljevandring ?

7 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera baklastare/bakhjulsstyrda lastare här

daddy cool

01:08:09, 11-12-2023

Jag har en 642 med d42 som börjat förbruka mycket motorolja under hösten och nu när blev kallt så började styrningen att hacka vid kallstart,
styrningen fungerar bättre på tomgång än med högre varv på motorn,
Nu idag upptäckte jag att hydrauloljan är väldigt mörk så jag undrar om servopumpen kan suga luft och motorolja genom axeltätningen.
Finns det nån sugsil i tanken? Styrningen fungerar bra efter en halvtimmes varmkörning,



kenjon1

10:29:00, 11-12-2023

söker uppgifter till styrservo bm h10/55 såsom reservdelsnummer på olika delar jag behöver

rospigg

21:06:01, 11-12-2023

kenjon1, du bör skapa ett eget inlägg för din efterlysning.

1 person gillar det här inlägget.

fretchi

23:17:55, 11-12-2023

Om styrningen hackar borde du ha låg hydrauloljenivå också, rimligtvis. Hur länge sedan kollade du hydrauloljenivån senast, och var oljan svart då också? Hur många timmar kan du köra mellan märkena på motoroljestickan.

daddy cool

01:03:33, 12-12-2023

Ja i vanliga fall så har det hjälpt att tömma i 10-20 liter i hydraultanken när styrningen börjar tugga lite ratten.
Men inte denna gång, jag har hällt så mycket att nivån knappast är för låg. Nivåslangen på tanken är inte genomskinlig längre
Oljeförbrukningen är svårt att uppskatta jag kör bara korta stunder så här års , men minst en halv liter i timmen.

fretchi

09:51:04, 12-12-2023

En halv liter olja i timmen som försvinner borde ju fort märkas. Antingen på backen eller i avgaserna.

Första steget vore väl att ha koll på din hydrauloljenivå. Byt nivåslangen så du ser om nivån ökar över tid.

daddy cool

13:17:45, 12-12-2023

Ryker inte mer än vanligt inget i växellådan eller kylvattnet heller eller på marken.