Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumRedskapÖvriga redskap och fästen

Trepunktslyft Kategori 1

20 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera övriga redskap och fästen här

Robban_C

12:02:45, 18-01-2011

Har en fråga gällande tidigare länk om dimensioner på 3-p:
Holger skrev:Lägger till sidan som PDF.
Källa som sagt: http://www.tractordata.com/threepoint.html

Har vi nån som vet om lyftarmarnas "spacing" är mätt centrum-centrum, ytterkant-ytterkant eller innerkant-innerkant på kulorna?

vetinte:
Om höjdavståndet (lyftarmar/toppstång) är större i redskapet än i traktorn så kommer redskapet att tiltas framåt när man lyfter.
Om höjdavståndet (lyftarmar/toppstång) är större mindre i redskapet än i traktorn så kommer redskapet att tiltas bakåt när man lyfter.
Har slutat på forumet!



ja-bond77

13:12:14, 18-01-2011

Torde vara c/c mått där... Som synes i min bifogade standard så är kat2 måttet för lyftarmsavstånd 82,5cm mellan kulorna. Vill minnas att kulorna är 45mm...
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

vetinte

19:40:01, 18-01-2011

Hmm viste väll att det var på de ena eller andra sättet.
Men sitta o tänka framför datorn e inte min starka sida :sad: Måste se det i värkligheten.

ja-bond77

08:05:52, 03-05-2013

Ännu en version, dock är jag inte helt övertygad om att lyftarmslängd och lyftarmarnas främre infästningsavstånd sinsemellan är överhuvudtaget standardiserat:

Bild
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

ja-bond77

20:51:22, 28-12-2013

Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal