Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Galleri under "Infoga bild/foto" väldigt segt?

13 inlägg • Sida 1 av 1
Rapportera buggar som ni hittar här!

aOslund

11:57:40, 04-01-2014

Är det bara för mig som mitt galleri under infoga bild/foto är otroligt segladdat?
Varje gång man byter sida tar det en halv evighet för sidan att laddas.
Använder Win 7 och Chrome, ladda trådar med mycket bilder tar inte alls lång stund.

//Anders



ja-bond77

12:14:34, 04-01-2014

Testade nu att gå in i gallerian och kan konstatera samma sak. Det laddade en halvminut innan jag valde att avbryta.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

Towil

16:21:22, 04-01-2014

Samma för mig, tar flera minuter att visa.


Holger

17:51:12, 04-01-2014

Det har med mängden bilder att göra!
Jag kan t.ex. inte öppna mappen med bilderna via FTP eftersom det tar så lång tid att vi får en timeout.
Ska kolla med programmeraren om man kan göra något åt detta!


ja-bond77

17:54:23, 04-01-2014

Är inte gallerian flersidig efter forumbytet? Minns inte att jag varit och grävt i gallerian nåt efter bytet så jag vet inte själv.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal


dc_lindberg

18:09:31, 04-01-2014

Har samma problem, men hittade "orsak" och "lösning".

Kolla uppe till vänster på laddsidan.
Ikonen som ska rotera. OM den inte roterar - stäng ladda upp bilder och starta om uppladdningen. Får upprepa detta -många- gånger innan jag kan ladda upp bilder. Ibland är det stört omöjligt att få igång upplandingen.

För att aktivera laddningssidan klickar jag på "visa galleri" - så fort jag får ikonen att snurra stänger jag galleriöppnandet. Sidan är då aktiv och det går att ladda upp bilder.

Sett det snarast som en "egenskap" än ett problem.
Låter fullt rimligt att det kan ha med galleriets storlek att göra - när ACDSee skall ladda min dators bildgalleri (ff.a. SD-minnens bilder) tar det "evigheter" för programmet att "starta" "ladda".

Somliga av oss har väl helt enkelt "dränkt" forumet i bilder... :vissla:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

aOslund

18:21:50, 04-01-2014

Har inga problem med uppladdningen. I Chrome ser man t.o.m hur många procent som är färdigt vid uppladdning.

Bara laddningen av galleriet som är segt för mig. Lite drygt att leta efter bilder man lagt upp förr.
Går snabbare att leta reda på tråden och kopiera bildlänken där än art vänta på galleriet :-D

Holger

12:12:49, 08-01-2014

dc_lindberg skrev:Har samma problem, men hittade "orsak" och "lösning".

Kolla uppe till vänster på laddsidan.
Ikonen som ska rotera. OM den inte roterar - stäng ladda upp bilder och starta om uppladdningen. Får upprepa detta -många- gånger innan jag kan ladda upp bilder. Ibland är det stört omöjligt att få igång upplandingen.

För att aktivera laddningssidan klickar jag på "visa galleri" - så fort jag får ikonen att snurra stänger jag galleriöppnandet. Sidan är då aktiv och det går att ladda upp bilder.

Oj! Det där förstod jag inte riktigt!
Så ska det inte vara och jag förmodar ett fel på din dator där ...
Har du provat att tömma din webbläsares cache? Eller har du provat en annan webbläsare!

dc_lindberg

09:03:28, 09-01-2014

Vi skyller på min dator i brist på bättre syndabock ... :bira:

Datorerna väljer att inte prata med varandra - ger man dem tid och med fast hand styr det (=vad ordet aga (auge ? ) nog egentligen betyder) så får man dem dit man vill :thumme:
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

dc_lindberg

22:48:21, 05-02-2019

Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)