Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Visar ej alla olästa inlägg

11 inlägg • Sida 1 av 1
Rapportera buggar som ni hittar här!

Stridis2

17:48:07, 08-06-2017

Jag har haft ett problem en längre tid. Visar sig mest i TT men även på datorn. Jag tycket om att läsa via funktionen "Visa olästa inlägg". Klickar på knappen så uppdateras webläsaren med alla trådar där det finns inlägg jag inte läst. Detta kan jag göra ganska ofta. Jag uppdaterar, finns kanske fem trådar jag är intresserad av. Jag läser dessa och uppdaterar igen, kanske fem minuter senare. Då finns trådar med äldre inlägg som inte visades första gången jag uppdaterade.
Jag har känslan av att detta händer oftast när det kan tänkas vara hög belastning på servern.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.



dc_lindberg

09:51:16, 11-09-2017

Fick du någon vishet i orsaken till fenomenet ?
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

Holger

10:52:48, 11-09-2017

Jag använder också uteslutande den funktionen.
Har inte upplevt detta fenomen!

(Tack dc!)

Stridis2

12:48:10, 11-09-2017

Nej, tyvärr ingen klarhet. :sad: Så sent som i morse såg jag inte alla olästa inlägg i TT. Gick ut och kollade datorn och där fanns äldre olästa inlägg. För mindre än en vecka sedan fick jag samma problem med datorn. Uppdaterade webbläsaren och läste alla intressanta olästa inlägg. Uppdaterade igen och nu fanns det äldre olästa inlägg än första gången.

På sätt och vis är det bra att ingen annan upplever detta. Då kan vi skylla på min dator och telefon. Ytterligare en anledning att köpa nya leksaker. :mrgreen:
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.

Michael Meier

14:54:25, 11-09-2017

Hur många olästa inlägg visas? Eller sidor..

Hur gör du för att hålla antalet olästa inlägg... under tiotusen :-) så att du kan hålla koll på att du inte har flera olästa inlägg kvar?
/Michael M

Holger

15:09:09, 11-09-2017

Olästa inlägg är inställt på 20 sidor a 50 trådar.

Du kan markera alla forum som lästa regelbundet och på så sätt hålla siffran nere.
Har själv aldrig gjort det. Låter det löpa på ...

Michael Meier

21:15:30, 11-09-2017

Jaa, kommer ihåg att du har sagt förut.. glömsk.
/Michael M

63an

21:19:47, 11-09-2017

DC skulle ju kolla upp olästa inlägg :klia:
Kör så det ryker.. Har slutat att ryka nu :vissla:

dc_lindberg

21:57:36, 11-09-2017

Jo då jag tittar lite då o då o rycker tag i en och annan tråd 63:an, ss denna ;-)
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)

1 person gillar det här inlägget.

bonnen513

18:18:49, 12-09-2017

Fast det är väl dom "obesvarade inläggen" som dc ska ta tag i

dc_lindberg

21:46:47, 12-09-2017

(rodnar) - oj oj oj!
...har nog varit lite slarvig där...

:back_to:
Har inte kollat än om jag också har samma fenomen gällande visande av nya inlägg, men meddelande om nya inlägg sker dock endast "sporadiskt". Så nått lirar inte som det är tänkt...
Warum etwas einfach machen, wenn man es so schön kompliziert machen kann :)