Ja, du har ju en Men det börjar bli lite många delar på den som du dömmer ut.... Du behöver en till, men det är fråga om vilken som blir donator. Att veven är skev - hur yttrar det sig? Beronde på var, så kan den leva länge med det. Ventilerna har du ju fått receptet på. Du får
Tror nok kompressoren har veltet (forrige eier), der store reimhjulet har et kast på 4,5 mm, og konen på veivaksel 0,3 mm innerst og 1mm. Ute ved gjengepartiet. Dette er ikke bra og kjøre med( stygge vibrasjoner. Sjekker med forskjellige verksteder for et. Retting og balansering
Har en som man tidigare antagligen tappat från flaket med liknande skada. Axlen är grov och lagret med och den är tät. Den kastar mycket. Jag har lite funderingar kring olika idéer till åtgärder. Tipsa gärna om du riktar den och hur!
Om du ska starta kompressorn med tryck i tanken (mer än kanske 1 - 1,5 bar) så måste du ha det. Startar du med tom tank, fyller upp tanken och stannar kompressorn så fungerar det, men som sagt, det fungerar inte att återstarta kompressorn, i alla fall inte med normala säkringar.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra. Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Borde fungera så men känns inte som lättaste sättet att lösa problemet. Det borde räcka med en magnetventil som ger luft på insugsventilerna för avlastning. Håll dig så nära original som möjligt för enklaste funktion. Någon annan här på M byggde om en Kt6 (?) för inte så länge sedan. Jag tror han skulle ha både frihjulande och statautomatik. Leta rätt på den tråden så kan du säkert få en del inspiration.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra. Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.