Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumTraktorgrävare/Grävlastare[Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Hymas 21

17 inlägg • Sida 2 av 2
Allmäna teknik-diskussioner rörande traktorgrävare/grävlastare

Håltegården

#16 » 22:22:41, 28-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag fick tag på en ny planeringsskopa, en bra grävskopa och ett snabbläste till S30.
Jag har sedan modifierat snabbfästet till att passa.
Det hade säkert funkat bra med ett S40 fäste, jag tänkte dock att det kan vara bra om det brister där och inte i toppstångsfästet när man gräver lite tufft.

Skulle vilja ha tag på foton eller ännu hellre en ritning på ”holkar” så att aggregatet inte behövde hänga i trepunkten
Håltegården
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 21:30:28, 11-03-2014
Ort: Strömstad
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Valmet 465 - New Holland ta 100



Ugluk

#17 » 22:28:42, 28-04-2024
  • Överför markerat ord till lexikonet

Några ritningar har jag inte och våra projekt skiljer sig nog åt en del men lite bilder finns och fler kommer. Olika traktorer och olika grävaggregat, men målet är detsamma. Jag håller nämligen också på och bygger på ett trepunktsaggregat.
Ugluk @ [Traktorer] Uppdatering av hydraulik, grävaggregat och allmänt fix, Bm350 boxer-66
Jag har tittat väldigt mycket på Haka2000 och trålat efter bilder på det som jag utgått från och sen anpassat till mina grejer och ideer.
Användarvisningsbild
Ugluk
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 04:37:34, 06-12-2010
Ort: Vimmerby
Maskintyp: Traktor
Maskin: BM Boxer nr 30311


Återgå till [Traktorgrävare/Grävlastare] Allmänt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: kilomies och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se