Hur bottna detta nu, Vår snö slunga, en kahlbacher kfs 850/2700. maks 200kh sår de i boken. Denne är ju med en sai 300cc motor driven. Vi hadde den på en wille, men ush. Nu matas den med 280bar, mätt vid ventilen vid pumpen så knappast 280 ända fram vid motorn efter långa slangar och Snabbkoplingar. Men 200l/min med säg 250bar år ej nära 200hk ännu.
Dessa, Ny renoverade från verkstaden. 1 3/4 z6 pto tapp. Köpt aksel vara av walterschied, de borda ju vara Kvalitet, trodde vi....
Typ 200 las lastade.... Klart där i snövallarna är annat än snö, kantstenar och annat. Bilden rakt framifrån, vänster är vikelväxeln och höger höger skruv. Tappen far in i växel lådan, flänsen bultat i skruven.
Mellan slungrotorn och inloppet till skruvens växel låda är en sk "smatter" koppling. Den går av och fungerar, men tydligen masiivt med roterande massa som stannar på tvären när stenen fick för sig stocka sig och massivt vrid blir just där då.
Vissa internet shoppar har även HD markering av akseltappar, svetsbarhet? Om aksel håller, vad söndrar de inne i växelådan istället?
Lamellkoppling? förmånligare, men dit i slask och tö? Min erfarhenhet från maschio fräsen är bara den slirade ett tag, så höll den ej mer bar effter det. Iof, en jbr fräs, hett, nu svalt, de borde ju ej brinna? Dessa med viss modd skulle fås dit....
Knock koling, walterschied ditåt 1500€ stycke, skulle vara nära bolt on, men....
Hur räckna moment? Nu knäcker de ju av 45mm aksel, blöt sådan, Lamell och knock koppligar upp till 4000nm, Hur räckna ut det?
Minns rotorn 600r/ min och framskruven litet snabbare än ett varv per sek, men ej 2 varv per sek. Det är hint om utväxlingen,
Ider?