I med 1% i tanken, toppa upp separatsmörjningen så du ser att det förbrukas olja.
- Det brukar bli ca 2% i oljeförbrukning när man kollar. Så det ska gå i en 3-5 dl när man tankar.
- Mattan ska vara så slack som möjligt utan att den rappar.
Prova att klara dig utan kälke, inge kul att släpa med alls.
- Justera fjädringen så mjukt du kan utan att den slår igenom.
- Styr den dåligt, prova att minska förspänningen på främre boggie fjädern.
- Alltid styrstål med koromant...du behöver kanske inte stålen med längsta koromanten dock.
Prova att nödstarta den hemma genom att linda ett snöre eller
band på variatorn, skit tråkigt när man ryckt av snöret eller start apparaten fått för mycket rimfrost i sig.
- Ha alltid med en omgång nya stift och
tändstift nyckel.
Använd hjälm, bäst funkar en crosshjälm med riktiga skoterglasögon ( dubbla
glas ). En integralhjälm funkar inte alls, immar bara igen. Samma med jethjälmar och visir, visir överhuvudtaget funkar inte.
Handskar med goretex funkar bra tills du slår på handtagsvärmen...då går fukten in i handskarna istället och det formligen rinner om händerna.