Ja. Det du ser är munstycken. De är har ett spår för skruvmejsel.
Nu skiljer sig TF och jag åt gällande spjäll och spjällaxel; men TF's varning är helt korrekt!
Skruvarna som håller spjället i spjällaxeln -är- "loctitade" !!! Måste värmas loss!!!
Man kan med -gott-
samvete utgå ifrån att första gången man skruvar loss sådan skruvar, så ryker gängorna i spjällaxeln!... o det är en ovälkommen erfarenhet...
Så i det här läget är nog att ta loss spjällaxeln "över överkurs" för dig - avvakta! Se om du får ordning på förgasaren utan att ta loss spjället.
Problemet är att spällaxel ofta är tätad med en
o-ring... den tål ultraljudsbad, men ogillar
värme...
Gällande de skador du sett före förgasaren:
- ja, de kan påverka, men inte till den grad, och ej heller på det sätt, som du beskrivit - så länge som det inte är ett avstämt "undertryck" som skall skapas -före- förgasaren... (knappast troligt att det är så komplicerat).
Men, om det är trasiga gummin/plastdetaljer före förgasaren...då är det troligtvis inte ett dugg bättre -efter- förgasaren, och då är vi tillbaka vid tjyvluften jag skrev om tidigare
När du ska skruva loss munstyckena - se till att du har absolut bästa passform (tjocklek) på skruvmejselns blad!!!
Munstyckena sitter -hårt- ; slinter du... då går de sönder.
De måste dän för att du ska kunna blåsa ren förgasaren. Du måste få dän dem för att se vilka nummer de har, så du kan stämma av att de är -rätt- bestyckning! (jag har varit med om hel tossiga bestyckningar på BMW's bingar där verkstäder "tagit vad man hade hemma" )
Lagom värme är en bästa bundsförvanten du har i när du ska "dissikera" en förgasare.
Bilderna ovan är bra. Så långt det det riktigt bra ut!
Sprinten som håller flottören är säkert koniskt.
Knacka försiktigt åt ena hållet. Händer inget. Knacka försiktigt åt andra hållet. Tills den lossnar åt endera hållet.
De där flottörerna är lite knepiga att kontrollera flytförmågan på - principen är enkel dock; en nål genom hålen där sprinten sitter, håll i flottören för hand, sänk ned den i en skål med bensin. Ta foto! (finns troligtvis en "gjutskarv" på flottören som fungerar som "flytnivåidikator" - gissar att flottören inte får sjunka djupare än kring 1/3 av tjockleken; mer än 50% o flottören är "historia". Ser jag rätt i att det är en "gummiflottör", inte
svart frigolit väl ?)