Hej Har bytt packningar i mittkolven på min väderstadharv. Fråga, hur får man fart på ytterhjulens lyftkolvar? Har suttit och kört upp o ned men får dem inte att följa. Tips tack
Visste ni att var tredje miljöpartist är lika efterbliven som de andra två?
Aaah! Nu fattar jag. Tog en stund att klura ut varför. Smart att göra så så behöver man inte slita på B-tätningen nått då den inte behöver passera urtaget för förbiströmningsoljan i yttre ändläget.
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Tätningen som håller för B-oljan? Jag förstod det som att det var skilda A och B tätningar?
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal
Du har en o-ringstätning överst på kolven som går över seriespåret i toppläge, sedan en U-manschett vänd med läpparna uppåt i kolvens nedre spår. Det gör att i höjläge kan oljan passera manschetten & förse nästa cylinder (med liknande konstruktion) med olja, men när du sänker står manschetten för tätningen, i alla fall i början.