4 inlägg •
Sida 1 av 1Diskutera Volvo-veteraner här
- Bevakas av: 1
- Bokmärkt av: 0
- Visningar: 1752
#1 » 12:32:00, 07-06-2021
Hej Har en Volvo N 88 Kronbil från -65..Vet någon..var jag får tag på ett broms-membran...sökt men misslyckats..nått jag måste tänka på innan jag öppnar klockan? Har inte bytt förut...
-
ford ltd
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 12:16:59, 19-06-2018
- Ort: Luleå
- Maskintyp: Traktor
- Maskin: Volvo bm 700 t Ursus 385 Ursus 1224
#2 » 21:49:00, 23-06-2021
Är det bara då du bromsar kan du se om den går dela med en metallring men så gamla grejor är väl sönderrostat och finns att byta ut komplett eller mebran.
Kolla med A&T i Boden Tomas Hansson 070 6212143
-
Åke Nilsson
- Fler än 10 inlägg
-
- Blev medlem: 12:56:21, 09-05-2007
- Ort: Skellefteå
- Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
- Maskin: Volvo L60F
VOLVO L60G
John deere 6 250 -2019
Merlo 40.18-2020 teleporter
Merlo 6.27 Plus teleporter
Avant 760,750,E6
Liebherr 918 compact 2013
Brokk 330
Volvo LM 846-76 såld
John Deere 6230 premium trima 46
MF 375-90
Volvo xc 70 D4 -16
volvo v60 d4 -15 polstar optimized
#3 » 09:22:11, 24-06-2021
Kan du inte byta klocka till något som går att renovera med livet i behåll?
[Lastbilar] Släppa förspänning på fjäderbromsklockaLeifAndersson skrev:Är den dragande lär du inte få bort den utan att kapa gaffeln! Och jobbar den åt andra hållet lär du göra dig illa om du lossar bultarna!
Skära med gas och långt
munstycke är säkrast. Och när det blir dags att sätta igång maskinen bör du montera en frisk lite modernare fjäderbromsklocka, alla fjäderbromsar är farliga om man gör fel och gamla rostiga är farliga bara man kommer i närheten!
/Michael M
-
Michael Meier
- Fler än 500 inlägg
-
- Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
- Ort: Karlsäter
Detta inlägg har raderats
av
Michael Meier den 09:24:48, 24-06-2021.
Anledning: dubbel
Återgå till [Volvo lastbilar] Veteransnack
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst