När man tror man fått ordning på detta får man en ny pungspark, enormt svårt att felsöka fel som kommer och går. Senaste fenomenet är att den (ibland, ca. hälften av dagarna man skall köra) vägrar gå alls för egen maskin, den startar på trycket man bygger upp med matarpumpen för att sedan vilja dö. Pumpar man då manuellt på matarpumpen så håller den sig igång på det bränslet.
Har bytt matarpumpen till en helt ny, bytt luftfiltret samt luftningsfilter i tanken. Även satt ett genomskinligt filter på bränsleslangen innan matarpumpen så nu ser man lite vad som händer. De gångerna den fungerar är det mycket rörelse i filtret och bränslet ser rent och fint ut, så jag tror inte att felet är innan matarpumpen.
Är det bara matarpumpen som är ansvarig för att suga
bränsle, eller hur fungerar bränslesystemet? Dvs. suger insprutningspumpen inte något själv utan
lever bara på det som matarpumpen levererar? Börjar fundera på om lösningen kan vara att sätta en elektrisk bränslepump i serie framför matarpumpen.