Har fortsatt på bygget, med
avgassystem bakåt ut från turbon, tror det får bli nåt sånt här med ett överliggande system i alla fall till att börja med, detta system får bli lite provisoriskt men funkar åt så blir det ett nytt i rostfritt. Är i sånt fall inne på att dra avgassystemet under sadeln och ut genom kutsen men fördelen som det är nu är att jag kan köra med original sadeln.
Då det gäller oljetrycket så har gjort en egen
adapter för oljetrycket till turbon genom att svarva och
gänga en stålstång med utvändigt 1/8 BSPT och invändigt M10x1 för banjokoppling och sen tagit upp hålet i sidokåpan så adapern sticker ut fenom kåpan. Har pkandeg på att svarva till en egen
banjobult med längre skalle slm nan fåla. Hängs med 1/8 gängs icv sen montera oljetrycksgivaren direkt iskallen pä banjobulten. Returen från turbon har jag också börjat med och det får bli en svarvad plugg med M25x1.5 gänga i vilken ett hydraulrör kommer att svetsas fast och den kommer att sitta där locket för balansaxelkedjejusteraren nu sitter.
Sen har jag funderingar på att montera ett nivå
glas i transmissionskåpan då jag inte kan få upp oljestickan med det överliggande avgassystemet monterat. Tänker försöka hitta ett glas med M18x1.5 gänga då jag redan har en sån tapp till att gänga muttrar till bredbandslambda.
Lite bilder på det hela