Åsa-Nisse skrev:magloman skrev:Verkar vara dåliga motorfästen och bristfällig montering. Det gör att motorn och variatorn inte sitter i linje. Då
driver remmen på variatorn när den inte ska och det går tex trögt att växla. Blir det inte åtgärdat är ju risken att lådan tar stryk.
Elproblem verkar vara laddning mm
Orsaken till ojämn monteringskvalité sägs vara att dom är ihopsatta i mexico. Kanske montörerna inte fått rätt utbildning.
De maskiner som levereras i Europa är monterade i Polen förutom någon värstingmaskin som kommer från USA.
Aha, ok.
Är väl alltid en chansning att köpa en begagnad maskin. Det märks efter ett tag hur dom är skötta och skruvade med.
Köper man en ny är det åtminstone inte så många som skruvat sönder maskinen ännu.
Nånstans 2014 eller däromkring börja polaris bygga sina egna motorer igen. Innan det tillverkades de encylindriga av Fuji, och dom var väldigt bra. De tvåcylindriga byggdes av Polaris. Men tror motorfabriken i usa är flyttad till mexico den också på senare år.
Känns inte så stabilt med hur dom flyttar omkring för att hålla nere kostnader.
Japanare gör väl allt sitt i Japan skulle jag tro.