Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumBil/MCATV/UTV

Varför startar inte min lilla kinamaskin?

33 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera ATV/UTV här!

torbjorn_forsman

14:57:36, 14-12-2021

Om spelet minskar hela tiden så känns det ju som om ventilerna är på väg att äta sig in i sätena. Eller om ventilskaften är på väg att förlängas, dvs nära till att ventilen ska gå av.



David, Luleå

21:44:22, 14-12-2021

Sprayade Biltemas grund grå och sen en hobbyfärg på.
Nu är den kanske inte den mest använda maskinen men några timmar om året på öppna ytor. Mesta slitaget kommer från förvaringen. Trångt, man går förbi, skarpt med ett och annat. Knuffar undan den skrapar i nåt igen.

Ser väl inte så illa ut efter 4 år. Hittade sprayburken och bättrade lite förra sommaren men hade nog inte behövts egentligen.

Svart

10:12:43, 15-12-2021

Torbjörn, Det låter inte så lovande för fyrhjulingens framtid :( Den har stått ute i åratal av skicket att döma, det är rost och flagad färg överallt och säkert ett tiotal punkalagningar så däcken verkar vara mogna. Men... En renovering av ventilerna kan ju bli en bra projekttråd :) Och såna har ju åtminstone förr spårat ur med blästrade och lackade ramar när det är trådar om traktorer och grävmaskiner :)

David, tack! Jag är lite svag för matt olivgrönt men det är inte alla i familjen som delar detta. Vi får se om jag får den att gå först :)