Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexDiverseModellbyggeMB Modeller

Den stora Brudertråden!

23 inlägg • Sida 1 av 2
Visa dina eller andras modeller här!

krokodilen

16:10:58, 26-12-2013

Juldagarna är lugna men såå sega!

Bruder, detta märke tillhandahåller fantastiskt tåliga leksaker/modeller så jag tyckte att de är värda en egen tråd! Nya modeller verkar komma kontinuerligt.

Jag börjar med min 3-årige grabbs än så länge relativt lilla uppsättning.

Bild

Min personliga favorit är Steyr traktorn med huggarvagn. Jonnen hade inte en suck när jag valde i hyllan! :cool:

In på barnrummen nu å riv runt i leksakslådorna och visa vad ni har i huset! :thumme:

/Christer
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

1 person gillar det här inlägget.



Holger

17:37:33, 26-12-2013

Bra idé! Ja, de är mycket tåliga och av hög kvalité! Man får dock ändå se upp att de inte står i solen eller ligger ute under vintern, då blir plasten skör.

JD400

18:05:05, 26-12-2013

Jag kan nog bidra med några bilder till den här tråden! Min svägerska har jobbat med import av bl.a. Detta märke så grabben har några stycken! :)

krokodilen

18:11:18, 26-12-2013

Ok kul, kom igen upp med bilder! :thumme:

Frågan är om vi kanske även skulle släppa in Britains i tråden eller skapa en egen tråd för dem? Jag sitter fortfarande på några godbitar av detta märke från barndomen.

/Christer
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

JD400

18:13:49, 26-12-2013

Här är det senaste tillskottet i samlingen som han fick häromdagen:

Bild

JD400

18:31:38, 26-12-2013

Här är exempel på några till:

Bild
Bild
Bild

Holger

18:37:35, 26-12-2013

krokodilen skrev:Frågan är om vi kanske även skulle släppa in Britains i tråden eller skapa en egen tråd för dem? Jag sitter fortfarande på några godbitar av detta märke från barndomen.

Kör en ny tråd!

Frågan är om dessa inte bör ligga i modell-forumet?

ja-bond77

18:40:06, 26-12-2013

Och jag som trodde den här tråden skulle handla om brudar... :klia:

:mrgreen:


Tyvärr vet jag inget om detta. Carry on...

(Jag flyttar)
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

krokodilen

18:43:38, 26-12-2013

Jo jag tänkte det först men det heter ju "modellbygge" eller liknande, eller har jag fått det om bakfoten.

Bestäm vart den ska ligga du Holger så gör jag en likadan Britains-tråd och inleder med bild på mina leksaker. :mrgreen:


ja-bond77 skrev:Och jag som trodde den här tråden skulle handla om brudar... :klia:

:mrgreen:


Tyvärr vet jag inget om detta. Carry on...

(Jag flyttar)


Ok vad det kan hända saker när man plitar på nytt inlägg!

Brudar kan ju vara att leka med :grin: ,,,,, eller inte!! :svettas:

/Christer
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

Fredrik_

18:56:58, 26-12-2013

Trvliga leksaker!
JAO har en liknande tråd med blandade märken :mrgreen:


(JABond, du kan väl starta en med ditt förslag. Verkar duktig på att hitta bilder på internett :idee3: :vissla: )
:rock_on:

ja-bond77

19:00:45, 26-12-2013

Om jag nånsin riskerat banning så lär det väl bli då... :lmao:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

LeifAndersson

20:02:38, 26-12-2013

ja-bond77 skrev:Om jag nånsin riskerat banning så lär det väl bli då... :lmao:


Det är ingen risk, det beror bara på hur man ser på saken!
Jag kom in till en av våra leverantörer och blev inkallad till en kontorssnubbe och han hade en fråga: Vi har på inrådan fått skaffa almanackor med olika motiv. Ska du ha en sån där vanlig med naturmotiv, eller en sån där ny med något jäkla landskap på bilderna? :grin:
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

5 personer gillar det här inlägget.


Turbodiesel

21:13:43, 26-12-2013

Fick en kalender med "naturmotiv" av GIK-turboteknik, annars är de tyvärr rätt sällsynta nuförtiden.
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..

björken

21:43:26, 26-12-2013

Här är vår nuvarande Bruder maskinpark

Bild

Har funnits bla en Valtra T serie också, men den förlorade närkampen med Deutz i skala 1:1 och Cat bulldozern dog UV-döden ute efter att ha rivit upp sandlådan.

2 personer gillar det här inlägget.