Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexMaskinforumTraktorer[Traktorer] El/Elektronik

Startmotor John deere.

7 inlägg • Sida 1 av 1
El/Elektronik i traktorer

STORAHEDEN

23:00:14, 15-10-2023

Mycket dålig snurr på startmotorn på min John deere 6210 se. Har nytt batteri, kollat alla kablar, även jordningen och säkerhetsbrytaren. ( kopplat förbi den). Har även försökt med att ha ett extra batteri bredvid med kablar , men fortfarande väldigt dålig snurr på motorn???.
Är det bara att byta startmotor?….



krokodilen

09:10:12, 16-10-2023

Är det lika dålig snurr om du med extra batteri inkopplat tjuvar igång den med tex en mejsel direkt på startmotorn?

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

torbjorn_forsman

11:33:20, 16-10-2023

Samma startmotor är också på tapeten i en annan tråd, [Traktorer] Start problem John deere. , som har hunnit längre.

STORAHEDEN

21:48:07, 16-10-2023

Japp, det är lika dålig snurr med extra batteri. Har även provat med mejsel, med lika dåligt resultat……

krokodilen

22:50:58, 16-10-2023

Lägger du ström både på solenoidens utgående pol och ”startstiftet” samtidigt? Om inte testa det solenoiden kan vara kass/bränd och levererar inte full kräm ner till själva startmotorn.

Hjälper inte det är det nog till att riva och kolla status, rengöra mm.

/C
It's the green stuff that keeps the world spinning! :thumme:

1 person gillar det här inlägget.

matkoh

16:58:24, 20-10-2023

Jag bytte startmotor på min JD6506, trots att den var nybytt på verkstad,och det var "rätt" enligt artikelnummer, men det visade sig att samma artikelnummer hade 3 olika startmotorer. Den minsta med bara 2.2 hp & den största som jag bytte till på hela 3.6 hp. Snacka om skillnad i startsnurr när jag satte in den större startmotorn.

torbjorn_forsman

17:36:17, 20-10-2023

Var det JD artikelnummer, startmotortillverkarens beteckning eller någon piratdelsnasares nummer som var gemensamt för tre olika startmotorer?