Forumindex

ForumindexForumindexDownloads

Visa forum för datorns webbläsare

ForumindexAdministrativtÖnskemål/FeedbackBuggar

Segt forum.

1046 inlägg • Sida 1 av 70
Rapportera buggar som ni hittar här!

5.2 racing

20:39:07, 20-04-2010

Är det bara jag som upplever att forumet blivt mycket segare sista tiden?

Vissa kvällar går det riktigt långsamt.
JUST
DO
IT



kali

20:41:25, 20-04-2010

Lika här, långa svarstider, konstiga utloggningar med svårigheter att logga in igen som följd....


/kali

Rille

20:49:26, 20-04-2010

Inloggningsproblem har jag inte men det går väldigt segt men är väl att det är mycket folk inne på samma gång sen är väl inte maskinisten en egen utan dit räknas även CMN in m.fl så blir mycket folk

5.2 racing

20:51:28, 20-04-2010

Jag har inte heller inloggningsproblemen. Men det går trööögt...
JUST
DO
IT

_jonsson_

20:53:06, 20-04-2010

Går trögt ibland för mej med. inloggnings problem har jag däremot aldrig haft.

williamanttila

21:01:52, 20-04-2010

ja här känns de också som sirap i växelådan i bland! tex nu går de jättretrögt! men de är bara bita i hop och vänta

edit: stavfel
Senast redigerad av williamanttila 21:02:57, 20-04-2010, redigerad totalt 1 gång.
De är inte glapp, de är spel

Towil

21:15:21, 20-04-2010

Det börjar gå trögt när det är över 100 online vilket det oftast är på kvällen.
Så börja surfa på morgonen :grin:

Gilmert

22:15:37, 01-09-2010

Towil skrev:Det börjar gå trögt när det är över 100 online vilket det oftast är på kvällen.
Så börja surfa på morgonen :grin:


Är det inte dags att uppgradera serverkapaciteten på forumet då?

De flesta surfar ju på kvällen, upplever ofta väntetiderna innan tråden man valt laddas som oacceptabelt långa, gäller alla tider på dygnet i stort sett.

Gör ju att man tröttnar på forumet, andra forum är betydligt snabbare så tror inte att det beror på min dator.

/Mats

stegmaster

23:57:54, 01-09-2010

Gilmert skrev:De flesta surfar ju på kvällen, upplever ofta väntetiderna innan tråden man valt laddas som oacceptabelt långa, gäller alla tider på dygnet i stort sett.

Gör ju att man tröttnar på forumet, andra forum är betydligt snabbare så tror inte att det beror på min dator.

/Mats

Håller med, segaste forumet jag er inne på, oavsett när på dygnet det er.
Merker ingen stor skillnad om kvelden eller sent på natten.
Inlogging funkar helt fint.

Osaka

08:45:13, 02-09-2010

Märkte ingen fördröjning innan serverkraschen de hade i somras. De bytte server sedan och något är inte perfekt med den.

Embla

19:31:24, 02-09-2010

Ibland är forumet verkligen segt! Trodde att det berodde på mitt långsamma bredband, men så är det tydligen inte! Skönt att det är fler än jag som upplever det som segt. Har inga inloggningsproblem jag heller.

Vi upplever samma fenomen på jobbet, vi bytte server nyligen och sedan dess är vårt nätverk och våra databaser helt hopplöst sega. Fick reda på idag att det är serverkapaciteten som ställer till det, så nu arbetar de med att utöka kapaciteten (ska inte gå in på tekniska detaljer, för det begriper jag definitivt inte ett jota av).

Kanske samma sak måste göras här? Man vill ju inte lägga av med detta forum, det är ju det roligast som finns på nätet nu för tiden :thummar:

dimorep

19:34:33, 02-09-2010

Osaka skrev:Märkte ingen fördröjning innan serverkraschen de hade i somras. De bytte server sedan och något är inte perfekt med den.

Detta instämmer jag (tyvärr) helt med!
Kan ibland ta flera minuter att öppna upp en sida och då menar jag innan texten syns och inte när alla bilderna är färdiguppladdade.
Sak samma när man postar ett inlägg, är bara "vitt på skärmen" under nästan lika lång tidsperiod och ibland så t.o.m försvinner inlägget... :???:

Har provat både med "långsamt bredband" och med mobiltbredband här hemma under helg / kvällstid och med "snabb uppk." under dagtid på jobb, med samma resultat vad det gäller tiden för att öppna upp en tråd!
Dock går det betydligt snabbare att ladda upp bilderna med den snabba uppkopplingen.
Erfarenhet är inget som går att köpa, det måste man slita hårt och länge för att få tillgång till!

Inte dött, -bara tröttnat och slutat att skriva på forumet...

micke

19:59:11, 02-09-2010

helt otroligt segt........vet inget annat forum som tar sån tid på sig att byta sida

ja-bond77

20:23:35, 02-09-2010

Just nu är det i alla fall en hiskelig fart... :uupps:
Här ska inte stå en massa gammalt skit när kronofogden kommer! ... "Stort är bra, större är bättre och för stort är precis lagomt" :mrgreen:
Mina projektbyggen...Min Youtube-kanal

bôsht

20:44:26, 02-09-2010

ja-bond77 skrev:Just nu är det i alla fall en hiskelig fart... :uupps:


Vilken fil kör du i då? Här är det lika segt som det varit ett bra tag tillbaka. :wink:

Lite frustrerande ibland, man tror nästan det hängt sig.

Kör Vista med Firefox.
Och förövrigt är maskinisten enda forumet som inte klarar sidbläddring med musknapparna.
Då laddar det bara utan att de händer nått, går jag upp med markören till bakåtknappen i webbläsaren så bläddrar den bakåt.
/Pierre.
When Bell invented the phone he already had 3 missed calls from Chuck Norris.