Orsa skrev:vad ska du ha dom till?
Jag vet inte hur mycket jag kan, bör eller får berätta, men i korta ordalag är det så att en A-traktorägare tappade den enda nyckeln till bilen. Detta skedde på en mycket kort sträcka, men någon har hittat nyckeln och troligen slängt den på rent dj-velsskap. Ny
nyckel gick att beställa från Volvo (som tack och lov passade, man visste inte om låscylindrarna var bytta) så man kom in i bilen. Sedan fick den bärgas till närmsta Volvoverkstad för omprogrammering så bilen godkände stöldskyddet i nyckeln. Men programmeringen gick inte att genomföra med hastighetsbegränsaren inkopplad så man fick borra ut plomberingsskruvarna för att komma åt att koppla ur H-reggen. Denna är redan inkopplad och ägaren av traktorn är absolut
inte intresserad av att mygla med hastighetsbegränsningen, lika lite är föraren.
Det är här jag kommer in i bilden. Lådan måste plomberas igen så man inte ser att något är modifierat. Ska man följa reglerna ska biler registreringsbesikigas igen, men detta tänkte jag alltså försöka hjälpa till att kringgå (eftersom
inget gällande hastighetsbegränsningen är ändrat). Och skruvar till locket måste fram i vilket fall som, registreringsbesiktning eller inte.