Ja, inte går det med raketfart inte............ Men tidigare i somras tyckte nog jag att pickupen kunde duga för svensk trafik.
Blev väl iaf beställt en tid för registreringsbesiktning. Fick ett antal "att göra" punkter. Inga konstiga grejor, beroende på hur man ser det............ Jag åker alltså till besiktningen med världens mest tillverkade bilmodell, helt i orginalskick förutom lite extra lampor för att blidka det svenska mörkret. Ändock blir inte bilen godkänd i Sverige............ Men, men , det visste jag ju att den inte skulle bli. Sen om det är det svenska regelverket eller miljontals F-serie köpare som har rätt kan man ju dividera om...............
Givetvis var den amerikanska 2" kulan som sitter med en sprint inte godkänd..............
Sen att jänkarna är nöjda med VIN-numret på en bricka innanför vidrutan, behöver ju inte att betyda att transportstyrelsen är det..............
O så var det ju det där med belysning.............
Hade iofs varit ganska enkelt att läsa på innan hur lamporna ska sitta........ Men ännu enklare är det ju med facit i hand, alltså arbetsorden från besiktningen......... De så diskreta sidolamporna jag monterat saknade reflex o satt ju inte på rätt ställe. Blev till att göra sex rostfria fästen för traditionella lastbilslampor. Provmonterade två nyss............ Blev inte helnöjd. Fortsättning följer i morgon. Måndag 14.30 är det efterkontroll hos registreringsmyndigheten
Håll igång. Med vänlig hälsning Jonas Ryrfeldt.